ANSIN •  odzież Premium Basic • certyfikowane materiały • szyjemy lokalnie
Blog

Dress code - czym jest? Kiedy go stosujemy?

0
Dress code - czym jest? Kiedy go stosujemy?

Dress code od kilku lat jest gorącym tematem, nie tylko w modzie, ale przede wszystkim w biznesie. W naszym biurze co prawda nie obowiązuje (w tym miejscu także stawiamy na basic), ale bardzo chętnie poruszymy ten temat szerzej na blogu. Wiemy, że część z Was buduje swoją garderobę właśnie według określonych zasad, który obowiązują w określonym zawodzie czy firmie, dlatego tym artykułem postaramy się Wam to trochę ułatwić. Podzielimy się z Wami odpowiedzią na pytanie co to jest dress code oraz wymienimy dress code rodzaje. Przy okazji chcielibyśmy pokazać, że dress code w pracy nie musi być dla Was ograniczeniem!

Czym jest dress code?

Żeby wytłumaczyć znaczenie tego pojęcia, należy się cofnąć aż do lat 50-tych, a dokładnie momentu kiedy amerykańcy naukowcy, pracujący na Uniwersytecie  w Teksasie przeprowadzili badanie na grupie mężczyzn. Prosty eksperyment udowodnił, że strój wpływa w dużym stopniu na zmiany ludzkich postaw. Dziś termin dress code tłumaczymy najprościej jako określony sposób ubierania się, adekwatny do danej okoliczności. Należy pamiętać, że dress code zależy nie tylko od okazji czy typu pracy, ale też od takich czynników, jak państwo, kultura czy religia.  Najbardziej popularnym przykładem może być dress code do biura. Należy wspomnieć także o tym, że w niektórych firmach dress code jest elementem strategii wizerunkowej – dlatego często pracownicy banków noszą stroje nawiązujące kolorystycznie do logotypów firmy. Doskonałym przykładem są też policjanci czy strażacy, których zawsze kojarzymy z  charakterystycznymi mundurami. Takie porównanie idealnie pokazuje, że dress code nie zawsze wygląda tak samo. Poznajcie jego rodzaje!

 

 

Dress code rodzaje

  1. Casual – najwygodniejsze rozwiązanie, które akceptuje nieformalne rozwiązania jak jeansy czy tenisówki. Ważne, by strój nie był zbyt skąpy. Ubrania powinny być oczywiście czyste i schludne.
  2. Smart casual – na temat tego stylu napisaliśmy już dwa artykuły: Styl SMART CASUAL. Wszystko co powinieneś o nim wiedzieć! oraz Styl smart casual – złoty środek elegancji i luzu. Koniecznie je przeczytaj, by dowiedzieć się czym charakteryzuje się ten styl.
  3. Business – styl charakteryzujący się eleganckimi i stylowymi rozwiązaniami. W przypadku mężczyzn podstawą jest ciemny garnitur i krawat oraz jasna koszula. Panie noszą sukienki albo kostiumy, eleganckie spódnice lub spodnie, połączone z koszulą.   
  4. Black tie – rodzaj, który odnosi się do strojów wieczorowych. Jak zapewne się domyślacie pojawiają się tutaj smokingi czy też długie suknie balowe.
  5. White tie - to jeszcze bardziej formalny dress code. Różnica jest jednak bardzo prosta. "Black tie" to czarny smoking, elegancka biała koszula smokingowa i czarna mucha. "White tie" natomiast oznacza, że należy włożyć frak, białą muchę oraz białą kamizelkę.

Kiedy stosujemy dress code?

Tak jak wspominaliśmy – dress code najbardziej popularny jest w odniesieniu do biznesu i kultury organizacyjnej firmy, dlatego tak bardzo jest istotne w przypadku rozpoczęcia nowej pracy, zapytać o obowiązujące standardy ubioru. Może się okazać, że w Twojej firmie kultura wymaga noszenia formalnych ubrań, ale być może będą to sugestie w nieformalnym stylu casual. Dress code ma jednak o wiele szersze zastosowanie niż tylko miejsce pracy – określony sposób ubioru jest także wymagany w stosunku określonych sytuacji czy wydarzeń. Na naszym blogu znajdziesz między innymi artykuł z poradami dotyczącymi jaki strój na wesele wybrać?

3 sposoby na praktyczny dress code typu smart casual

  1. Staraj się wybierać w miarę możliwości rzeczy, które sprawdzą się w wielu sytuacjach, nie tylko w biurze. Doskonałym przykładem jest casualowa koszula – idealna do pracy, ale też w codziennych zestawach z jeansami czy trampkami. Innym przykładem są spodnie typu chino, które założysz zarówno do klasycznej koszuli i marynarki, ale też do koszulki polo i trampek.
  2. Zadbaj o detale – pamiętaj, że prześwitująca bielizna czy podkoszulek pod koszulą to modowe faux pas. Koniecznie zaopatrz się w nasz MISS MELLOW lub MR INVISIBLE, który zapewni stylowe uzupełnienie stylizacji.
  3. Jak wiadomo w dress codzie zalecane kolory to granat, szary, biały i błękit, ale pamiętaj, że możesz do tego grona dodać także inne kolory, które są niezwykle eleganckie. Przykładem jest kolor bordowy, głęboki fiolet czy butelkowa zieleń, która idealnie sprawdzi się w biurowych stylizacjach. Marynarka w takim odcieniu sprawi, że Twoja stylizacja nabierze wyjątkowej energii! 
[product id="40, 36, 41, 49, 35, 38, 39" slider="true"]

 

Jesteśmy ciekawi czy obowiązuje Was dress code w biurze – dajcie znać koniecznie w komentarzu. Czekamy też na Wasze sposoby na biznesowe zestawy. Może macie swoje ulubione elementy w garderobie? Koniecznie obserwujcie też nasze cotygodniowe wpisy. Na pewno będziemy przygotowywać dla Was kolejne treści pełne wiedzy i trików modowych, a temat dress code pojawi się tutaj jeszcze nie jeden raz.



Patrycja z ANSIN

Napisz komentarz ✏️ (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium